افسانه های سرمایه گذاری که ممکن است منجر به تصمیمات اشتباه شود

افسانه های سرمایه گذاری زیادی وجود دارند که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌شوند. واقعیت این است که شما می‌توانید کنترل آینده مالی‌تان را در دست بگیرید و به‌خوبی از عهده آن برآیید. در ادامه به تعدادی از افسانه های سرمایه گذاری در بورس اشاره می‌کنیم:

افسانه سرمایه گذاری اول: سرمایه گذاری به آموزش‌های پیشرفته و مدرک دانشگاهی نیاز دارد

گرچه مدرک رسمی می‌تواند سودمند باشد، اما دنیای اطراف ما مدام در حال تغییر است. امروز همه ما حتی در دورافتاده‌ترین نقاط نیز می‌توانیم با اتصال به شبکه اینترنت و استفاده از وب‌سایت‌های آموزشی آنلاین نظیر وب سایت مدیرمالی روی آموزش خود سرمایه گذاری کنیم، کتاب و مقاله بخوانیم و تحقیق فشرده خود را در بازار صنعت انجام دهیم. دنیای بورس شبیه به یک باشگاه ورزشی اختصاصی نیست و شما کمتر از نفر بغلی دستی خود استعداد ندارید. کافی است قدری تلاش کنید و وقت بگذارید و دانش و مهارت لازم برای سرمایه گذاری در بورس را به دست آورید.

Ξ دوره جامع آموزش سرمایه گذاری در بورس

افسانه سرمایه گذاری دوم: در بورس هرقدر پول بدهی همان‌قدر آش می‌خوری!

مشاوران و مدرسان مالی دوست دارند به شما بقبولانند که نرخ سود شما ارزش نصیحت‌ها و آموزش‌های مالی که آن‌ها ارائه می‌کنند، دارد. متأسفانه آمار بدون توجه به اینکه عملکرد مشاور یا کارگزارتان چقدر می‌تواند قانع‌کننده باشد، چیز دیگری می‌گوید. حذف فردی که به عنوان واسطه بخشی از سود را تحت عناوینی چون مشاوره، تحلیل و … نصیب خود می‌کند، می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای نرخ سود بسیاری از سرمایه گذاران را افزایش دهد. مطمئن شوید که بابت چه خدمتی چه مبلغی را می‌پردازید و سپس تصمیم بگیرید که آیا واقعاً ارزشش را دارد یا خیر.

افسانه سرمایه گذاری سوم: پرداخت برای عملکرد

گه گاه صندوق های سرمایه گذاری به خاطر هزینه های کارمزد بالای بدون عملکرد مشخص خود موردانتقاد قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید که کارمزد خدمات ربطی به نحوه عملکرد شرکت ها ندارد… اگر صندوقی بازده مورد انتظار شما را محقق نکرد و عملکرد خوبی نداشت، دلیلی ندارد پول خود را در آن نگه دارید. دنبال صندوق بهتری بگردید.

افسانه سرمایه گذاری چهارم: شرکت های خوب به صورت خودکار سهام خوبی دارند.

ممکن است شرکتی محصولات فوق‌العاده و یک مدیرعامل کاریزماتیک داشته باشد، اما این بدین معنی نیست که این شرکت ارزش سرمایه گذاری دارد. بعضی‌اوقات، پیراستن حقیقت کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد و باعث می‌شود که یک شرکت مطرح هیچ سوددهی نداشته باشد. آن‌ها ممکن است تجارتی را در پیش بگیرند که به‌جای تولید پول، به مصرف آن منهی می‌شود. انجام تجزیه‌وتحلیل‌های به موقع و خوب و تأیید ارزشمند بودن سهام قبل از خرید آن امری مهم است، چون یک شرکت خوب می‌تواند گاهی محصول خوبی تولید کند ولی در سرمایه گذاری، عملکرد بدی داشته باشد.

منبع:  مدیرمالی

اگر سؤال یا نظری دارید لطفاً در بخش نظرات مطرح کنید. همین‌طور با اشتراک‌گذاری این مقاله در شبکه‌های اجتماعی شما هم در توسعه دانش مالی و سرمایه گذاری شریک شوید.

1 در مورد “افسانه های سرمایه گذاری که ممکن است منجر به تصمیمات اشتباه شود”

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.