دستورالعمل ثروت آفرینی در بورس

اغلب انسان‌ها استفاده از استعاره و همچنین داستان را برای درک مفاهیم پیچیده دوست دارند، ما هم از این امر مستثنا نیستیم و تلاش می‌کنیم در تمام دوره ها و آموزش‌های مدیرمالی مفاهیم را با استعاره‌ها ترکیب کنیم تا بهتر در خاطر شما ثبت شوند (در اینجا هم برای آموزشی ثروت آفرینی در بورس از استعاره استفاده می کنیم). ما علاوه بر استعاره، به کیک تولد هم علاقه زیادی داریم. حالا وقتی شما این دو را با هم ترکیب می‌کنید، احتمالاً استعاره کیک، ترکیب جالبی ایجاد کند. ترکیب استعاره ما عبارت است از: یک پرتفوی مثل یک کیک تولد است.

خب… اما چرا ما از این ترکیب استفاده می‌کنیم؟ چون‌که یک پرتفوی یا سبد سهام مثل یک کیک تولد پر از موارد گوناگون و خوشمزه است که هر کدام یک مزه‌ای دارند. ظاهر دل‌فریب کیک هم هر کسی را وسوسه می‌کند که مقداری از آن ا بچشد اما باید مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید، چون خامه موجود در کیک برای سلامتی شما مضر است.

سبد سهام همچنین از این نظر شبیه کیک است چون شما باید ترکیبات را درست طبق دستورالعمل آن با هم ترکیب کنید (این کار، تخصیص دارایی شما خواهد بود). این دستورالعمل باید با سلایقتان جور در بیاید (اینجاست که میزان ریسک پذیری شما اهمیت پیدا می‌کند) و درنهایت، جایی از همه بیشتر شبیه کیک می‌شود که بدانیم اگر این ترکیبات و مواد اولیه تشکیل‌دهنده کیک (سهام شرکت ها)، از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، باعث بد مزه شدن کیک شما می‌شوند.

اگر تابه‌حال یکی از برنامه‌های تلویزیونی مربوط به آشپزی را دیده باشید، احتمالاً فهمیده‌اید که نکته کلیدی برای موفقیت در آشپزخانه انتخاب مواد اولیه درست است (ولی جدا چه کسی به‌جای آرد از نمک استفاده می‌کند؟)

در دوره های آموزشی مدیرمالی، ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه این ترکیبات را انتخاب کنید. به شما یاد خواهیم داد چگونه ارزش را در شرکتی بیابید، چگونه صورتحساب های مالی آن را بررسی نمایید و اعدادی را که به شما خبر از آینده می‌دهد، در کجا پیدا کنید.

در پایان، شما درست مثل یک سرآشپز ماهر خواهید شد که با بو کشیدن می‌تواند فرق بین مواد اولیه خوب و مواد اولیه تاریخ گذشته را بفهمد و با داشتن این تجربه، زمان آن خواهد بود تا پرتفوی رؤیایی خود را بسازید: پرتفویی که آب از دهانتان جاری کند!

با ما همراه باشید.

(پایان درس اول دوره آموزشی مقدمات ارزیابی شرکتها)

منبع:  مدیرمالی

اگر سؤال یا نظری درباره ثروت آفرینی در بورس دارید لطفاً در بخش نظرات مطرح کنید. همین‌طور با اشتراک‌گذاری این مقاله در شبکه‌های اجتماعی شما هم در توسعه دانش مالی و سرمایه گذاری شریک شوید.

2 در مورد “دستورالعمل ثروت آفرینی در بورس”

  1. روح اله میرزایی

    سلام برای بنده که تازه وارد هستم و قبلا هیچگونه مطالعه یا سر رشته ای نداشتم مفید بود فقط نمیدونم از کجا شروع کنم وقت کلاس و آموزش هم ندارم منابعی که مطالعه کرده یا میکنم و اطلاعاتی که جمع آوری میکنم از فضای مجازی میباشد

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.