خانه > بحران های مالی و تجاربی که با خود به همراه دارند
بحران های مالی و تجاربی که با خود به همراه دارند

بحران های مالی و تجاربی که با خود به همراه دارند

بحران های مالی و تجاربی که با خود به همراه دارند

احتمالاً شما هم این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که گذشته چراغ راه آینده ست. ما در مدیر مالی به این امید هستیم که بتوانیم آموزش‌هایی ارائه کنیم تا شما نسبت به بحران های مالی آتی، روندهای منتهی به سقوط شاخص و همچنین افزایش غیرمنطقی قیمت سهام بی‌ارزش یا به‌اصطلاح حباب قیمتی آگاه شوید. لذا در این بخش به‌صورت گام‌به‌گام به تشریح تاریخ بورس و سرمایه گذاری پرداخته و ادبیات آن را با هم مرور می‌کنیم. مهم‌ترین بحران های مالی جهانی را معرفی کرده و آموزه‌های برگرفته از این بحران ها را موردبررسی قرار می‌دهیم. مطمئناً دانستن تاریخ بازارهای مالی به شما کمک خواهد کرد تا از تکرار اشتباهات گذشته و گذاشتن همه پس اندازتان در بورس و شرکت در بحران های بعدی خودداری کنید.

آنچه مشخص است این است که ما باید زمان بگذاریم و مشخص کنیم که از تراژدی‌های گذشته چه درس‌هایی می‌توانیم بگیریم.

قبل از بررسی عمیق و جدی بحران های مالی باید اشاره کنیم که بخش اصلی نوسان پذیری قیمت سهام در بازار تقصیر خود ماست. در واقعیت، سرمایه گذاران بیشترین ریسک را از طریق ایجاد تقاضای بیش از اندازه برای سهام شرکت‌ها ایجاد می‌کنند که این تقاضا موجب افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها در بازار بورس می‌شود. وقتی قیمت سهام شرکت‌ها با سرعت در حال افزایش باشند، این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای از حباب باشد. نیاز به توضیح نیست که رویه‌های قانونی موجود اجازه جهش‌های بزرگ به قیمت سهام را نمی‌دهند و این جهش‌ها باید به کمک چشم‌انداز و اتفاقات و اخبار شرکت توجیه شوند، نه فقط توسّط عدّه‌ای از سرمایه گذاران که از یکدیگر پیروی می‌کنند.

از طرفی، باوری نامعقول که توسط اغلب مدرسان، مشاوران و وب‌سایت‌های آموزشی مطرح می‌شود این است که در بورس می‌توان یک‌شبه یا طی مدتی کوتاه ثروتمند شد. این باور اشتباه، ضربه غیرقابل جبرانی را به بسیاری از سرمایه گذاران زده و علت اصلی بسیار از بحران های مالی بوده است. به خاطر بسپارید که اگر شما پول خود را در جایی قرار دهید که احتمال سود بالایی داشته باشد، باید تحمل پذیرش ریسک از دست دادن همه سرمایه خود را نیز داشته باشید.

نکته دیگر که باید به خاطر بسپارید این است که فاصله بین بحران های مالی روزبه‌روز کوتاه‌تر می‌شود و هر روز شاهد نوع جدیدی از بحران در گوشه‌ای از جهان هستیم. این رخداد شاید وحشتناک به نظر بیاید امّا بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید این است که سعی کنید یاد بگیرید، آگاه باشید و در تحقیق کردن مهارت پیدا کنید. ما در مدیر مالی این آموزش‌ها، آگاهی‌ها و مهارت‌ها را به شما خواهیم آموخت. پس:

به صفحه اختصاصی مدیر مالی با موضوع بحران های مالی و سقوط های بزرگ بازارهای بورس جهان در طول تاریخ خوش آمدید.

بحران های مالی و تجاربی که با خود به همراه دارند

در ستون سمت راست می‌توانید عناوین همه مقالات و آموزش‌های مدیر مالی در مورد بحران‌ها را ببینید و با کلیک روی هر عنوان، آموزش مرتبط با آن را مطالعه کنید. همچنین اگر علاقه مندید بلافاصله بعد از بروزرسانی این صفحه لینک مقاله جدید برای شما ایمیل شود،کافی است در فرم عضویت در خبرنامه، آدرس ایمیل خود را وارد کنید یا در کانال تلگرام مدیرمالی عضو شوید.

لیست بحران های مالی بزرگ:

مقدمه: سقوط بازارهای مالی و حباب قیمت به چه معنی هستند؟

 آشنایی با: حباب قیمتی گل لاله: اولین آشوب در بازارهای مالی

آشنایی با: حباب قیمتی دریای جنوب: آشوبی فراموش‌نشدنی برای بریتانیا

آشنایی با: بحران مالی املاک و مستغلات فلوریدا

آشنایی با: رکود بزرگ آمریکا: درسی تاریخی برای سرمایه گذاران بی سواد

آشنایی با: سقوط سال ۱۹۸۷: بزرگ‌ترین سقوط بازار بورس در جهان