بورس مجازی irvex چیست؟

یکی از اقدامات مهم و اثرگذار سازمان بورس؛ فرهنگ سازی با تالار مجازی بورس ایران است. تالار مجازی بورس ایران یا به اختصار irvex  با هدف ارائه آموزشهای عملی به علاقه‌مندان سرمایه گذاری در بورس، ازطریق شبیه سازی خرید و فروش سهام و واحدهای صندوق های سرمایه گذاری در فضای مجازی طراحی و پیاده سازی شده است.

خرید و فروش مجازی سهام در این تالار، برای همه امکان پذیر است. برای فعالیت در بورس مجازی ایران، شما نه نیاز به پول دارید و نه ضرر خواهید کرد. همچنین می توانید بصورت لحظه ای، میزان بازدهی سرمایه گذاری خود را مشاهده کرده و از رتبه خود، در مقایسه با سایر کاربران مطلع شوید.

برای ورود به تالار بورس و انجام معاملات مجازی در این تالار به سایت http://www.irvex.ir وارد شوید. همچنین اگر علاقه مندید در بازار مشتقه فعالیت کنید، میتوانید به سایت بازار مجازی مشتقه بورس کالای ایران به آدرس اینترنتی https://vdex.ime.co.ir/ بروید.

تالار مجازی بورس ایران irvex کجاست؟

تالار مجازی بورس ایران کجاست؟

تالار مجازی بورس ایران یک وب‌سایت شبیه‌ساز بورس است که سازمان بورس و اوراق بهادار آن را ایجاد کرده و شما با ثبت‌نام در این وب‌سایت می‌توانید به‌صورت کاملاً واقعی اما با پول مجازی و غیرواقعی سهام شرکتها را بخرید و بعد از مدتی آن‌ها را بفروشید  تا ببینید به طور مشخص چقدر در بورس سود میکنید و چقدر ضرر میکنید. ثبت‌نام در تالار مجازی بورس و فعالیت در آن این امکان را به شما می‌دهد که به دور از نگرانی برای از دست دادن پول خود، به خریدوفروش سهام بپردازید.

تالار مجازی بورس ایران با شبیه‌سازی فضای واقعی بورس، به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به پول و بدون آن‌که ریسکی متوجه شما شود، سرمایه گذاری بر اساس شرایط واقعی بورس را تجربه کنید، چون قیمت سهام و سایر شرایط در این تالار، تا حد بسیار زیادی، منطبق با شرایط واقعی بورس است، بنابراین شما می‌توانید مهارت خود در سرمایه گذاری و کسب بازدهی از بورس را با سایر کاربران تالار مقایسه کنید.

شرکت کنندگان در تالار مجازی بورس

خرید و فروش سهام در تالار مجازی بورس ایران چگونه میتواند به شما کمک کند؟

شما بعد از خرید اولین سهم خود در تالار مجازی بورس ایران متوجه می‌شوید که قرار نیست قیمتها همیشه افزایش پیدا کنند. با ریسک سرمایه گذاری در بورس آشنا می‌شوید و به‌جای سود و زیان واقعی امتیاز به دست می‌آورید یا امتیاز خود را از دست می‌دهید. در پایان دوره هم اگر توانسته باشید امتیازات زیادی را جمع کنید در مسابقه اول می‌شوید و هدیه نقدی مربوط به نفرات اول را دریافت می‌کنید. البته فراموش نکنید که اول شدن در مسابقات کار راحتی نیست. چراکه در مهرماه سال ۱۳۹۸ تعداد کاربران تالار مجازی بورس ایران از مرز ۴۵۰ هزار نفر گذشت و شما باید با افراد زیادی رقابت کنید!

ما در مجموعه آموزشی مدیرمالی به همه‌کسانی که تابه‌حال سابقه خریدوفروش سهام را نداشته‌اند و قصد دارند به‌تازگی وارد بازار بورس شوند توصیه می‌کنیم حتماً قبل از سرمایه گذاری واقعی در بازار بورس، مدت‌زمانی را به سرمایه گذاری در تالار مجازی بورس ایران اختصاص دهید و خودتان را آماده ورود به بازار واقعی و پرخطر بورس کنید. سپس در سهام سرمایه گذاری کنید. درست همان‌طور که رانندگی یاد گرفتید: اول به آموزشگاه رفتید و در کنار یک مربی کار بلد نشستید و بعد از اطمینان از تسلط بر رانندگی به‌تنهایی شروع به راندن ماشین خود کردید.

شعار تالار مجازی این است:

“بدون پول و بدون ریسک، در بورس مجازی سرمایه‌گذاری کنید و سهام جایزه‌بگیرید”

قابلیت‌های تالار مجازی بورس ایران

از قابلیت‌های تالار محازی می‌توان  به سرمایه گذاری بدون ریسک و آموزشی اشاره کرد. تالار مجازی بورس ایران با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاران نوپا و تازه وارد در نظر دارد فضایی مناسب بدون ریسک را برای شما فراهم آورد.

کاربران تالار مجازی بورس همچنین با ورود به هریک از بخش‎های تالار، پیام‎های آموزشی مرتبط با آن بخش را دریافت کرده و از این پیام‎ها در جهت ارتقای کیفیت سرمایه‎گذاری خود استفاده می‎کنند.

شما برای استفاده از امکانات تالار مجازی بورس ایران نخست باید در سامانه ثبت نام کنید. پس از این مرحله می توانید وارد سامانه شوید. پس از ورود به سامانه و تایید هویت خود، به صفحه اصلی راهنمایی می شوید و در این صفحه که تابلوی اصلی بورس، صندوق های سرمایه گذاری، نمودار شاخص ها و… وجود دارد می توانید به قسمت های مختلف سامانه دسترسی پیدا کنید.

برندگان دوره ای از مسابقات irvex

اپلیکیشن تالار مجازی بورس

شاید شما هم مانند بسیاری از افرادی که این روزها همه فعالیتهای مجازی را با تلفن هوشمند خود انجام میدهند، به دنبال اپلیکیشن تالار مجازی بورس برای اندروید یا ios‌ یاشید. در جستجویی که ما انجام دادیم متوجه شدیم متاسفانه هیچ اپلیکیشن یا برنامه ای مخصوص گوشی موبایل وجود ندارد که بتوانید با آن خرید و فروش مجازی سهام را انجام دهید و لذا لازم است حتما به وب سایت این تالار مراجعه کنید.

نکاتی پیرامون خرید و فروش مجازی در تالار مجازی بورس ایران

توجه کنید که پول مجازی و امتیاز هیچ‌وقت جای پول واقعی را نمی‌گیرد. حتماً شما هم اولین روزی که بعد از دریافت گواهینامه به‌تنهایی پشت فرمان ماشین نشستید به خاطر دارید! در تالار مجازی بورس شما امتیازتان را از دست می‌دهید، اما در بازار بورس واقعی پولتان را. پس حتماً آموزش کافی ببینید و بعد تصمیم به سرمایه گذاری در بورس بگیرید.

همین‌طور در نظر داشته باشید که برای موفقیت در بازار بورس باید دید بلندمدت داشته باشید، منظور ما از بلندمدت بیشتر از یک سال و در برخی موارد نزدیک به پنج سال است. چراکه در بلندمدت است که شما می‌توانید شناخت درستی از بازار بورس و اقتصاد پیدا کنید، نه کوتاه‌مدت. ضمن اینکه بازار کوتاه‌مدت، متعلق به معامله گران و سفته بازان است که سعی دارند با ایجاد صف خریدوفروش سودهای چنددرصدی اما چندروزه به دست آوردند. این معامله گران و سفته بازان که گاهی به نقدشوندگی بازار هم کمک می‌کنند به شبکه‌های مختلف و گسترده‌ای از کاربران در تلگرام یا گروه‌های بورسی دسترسی دارند و با ارائه سیگنال‌های خریدوفروش، سودهای خوبی به جیب می‌زنند. اگر شما اطلاعات کافی ندارید وارد این بازی نشوید. چون ممکن است دیر برسید و بازی تمام شده باشد و فقط یک بلیت خیلی گران بازی گیرتان آمده باشد.

اگر عملکرد سه یا چهارماهه شما در تالار مجازی بورس درخشان بود، مغرور نشوید. نتایج در بازار واقعی و در بازه زمانی دیگر می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. بعد از ورود به بازار واقعی بورس، مدال‌های خود در تالار مجازی بورس را در جعبه‌ای گذاشته و به انباری بفرستید و خاطرات آن را هم فراموش کنید. از سوی دیگر، عملکرد بد خود را هم جدی نگیرید. شما به دنبال تمرین کردن و آموزش دیدن بودید. اگر به‌اندازه کافی تمرین کردید و آموزش کافی هم دیده‌اید، نترسید و اولین سهم خود در بورس را بخرید.

پیشنهادهای آموزشی مدیرمالی در مورد تالار مجـازی بورس ایران

برای آموزش سرمایه گذاری مطالب دوره آموزشی کاملاً رایگان مدیرمالی با عنوان “دوره آموزشی سرمایه گذاری در بورس برای تازه کاران” را گام‌به‌گام مطالعه کنید. این دوره متشکل از ۵ دوره آموزشی کوتاه و بیش از ۴۰ درس کوتاه است که با صرف زمان کوتاهی در بورس می‌توانید عمده اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری را یاد بگیرید. برنامه‌ریزی کنید هرروز یک درس را مطالعه کنید.

اگر تفاوت بین سرمایه گذاری و سفته بازی را نمی‌دانید مقاله “سرمایه گذاری یا سفته بازی، شما چکار می‌کنید؟” را بخوانید و با انواع فعالان بازار بورس و ریسک هرکدام آشنا شوید.

همین‌طور بعد از مطالعه مقاله آموزشی “حیله‌ گران دنیای سرمایه گذاری را بشناسید!” می‌فهمید که ارائه‌کنندگان سیگنال خریدوفروش در کانال‌ها و گروه‌های بورسی چطور سر شما کلاه می‌گذارند.

لطفاً‍ اگر این مطلب آموزشی برای شما مفید بود، لینک این آموزش را برای دوستان خود بفرستید.

منبع:  مدیرمالی

10 در مورد “تالار مجازی بورس ایران کجاست؟”

  1. هر چی منتظریم ایمیل یا پیام فعال سازی بیاد نمیاد منظورم سایت بازار مشتقه است

  2. منم قبلا ثبت نام کردم ولی نام کاربری و رمز عبور را فراموش کردم هر چی هم بازیابی رمز عبور رو میزنم اخطار میده که نمیتونیم ایمیل ارسال کنیم . جالبه که در قسمت تماس با ما درخواست فرستادم که ربزی به ایمیل نداره باز هم این پیام رو میده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. من ثبت نام کرده ام ولی هیچ چیزی به ایمیلم ارسال نشد خواهشا کمک کنید

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.