حداقل سرمایه برای ورود به بازار بورس چقدر است؟

حداقل سرمایه برای ورود به بازار بورس می‌تواند کمترین مقدار ممکن حتی ۱۰۰۰ تومان باشد. هیچ محدودیتی برای خرید و فروش در بازار بورس وجود ندارد. اگر نگاهی به تابلو معاملات سهام بیندازید می‌بینید که سهم یک شرکت می‌تواند کمتر از ۱۰۰ تومان یا چند هزار تومان باشد.

به‌طور مثال شما می‌توانید به سامانه آنلاین کارگزاری خود مراجعه کنید، ۱۰۰۰ تومان پول به‌حساب خود واریز کنید و تعداد ۹ سهم ۱۰۰ تومانی یک شرکت را بخرید. با احتساب کارمزد خرید، پولی که شما در بورس سرمایه گذاری کردید کمتر از ۱۰۰۰ تومان است.

بنابراین همان‌طور که می‌بینید حداقل سرمایه برای ورود به بازار بورس می‌تواند به‌اندازه قیمت یک سهم شرکتی که قصد دارید بخرید به‌اضافه کارمزد خرید آن باشد. اگر سهم شرکت ۱۰۰ تومان است، حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در این سهم چیزی در حدود ۱۰۰٫۵ تومان و اگر سهم شرکت ۶۰۰۰ تومان است، حداقل سرمایه لازم چیزی در حدود ۶۰۳۰ تومان است.

نکته مهم‌تر از حداقل سرمایه لازم برای ورود به بازار بورس

اما نکته مهم‌تر از حداقل سرمایه لازم برای ورود به بازار بورس این است که شما اجازه ندارید همه پس انداز و دارایی های خود را وارد این بازار کنید. چراکه بازار بورس مثل بانک نیست و بازده شما در بورس تضمین‌شده نیست. ممکن است بعد از خرید سهام، بلافاصله شرکت با مشکل روبرو شود و ظرف چند روز قیمت سهام آن به نصف برسد.

شما ابتدا باید دارایی ها و بدهی های خود را حساب کنید. سپس به سراغ درآمدها و هزینه های ماهیانه خود بروید. اگر مخارج ماهیانه شما ۵۰۰ هزار تومان است، باید حداقل به‌اندازه ۶ تا ۱۲ برابر آن (بین ۳ تا ۶ میلیون تومان) را در یک حساب کاملاً مطمئن بانکی سپرده گذاری کنید تا در صورت وقوع حوادث غیرمنتظره و پیش‌بینی‌نشده مثل از دست دادن شغلتان، فرصت این را داشته باشید که شغلی جدید پیدا کنید و در آن مدت مخارج خود را از محل پس اندازتان در حساب بانکی مطمئن پرداخت کنید و زندگی عادی و روزمره شما دچار آشفتگی شدید نشود.

پیشنهادهای آموزشی مدیرمالی در مورد حداقل سرمایه لازم برای ورود به بازار بورس

اگر نمی‌دانید چطور باید خودتان را برای ورود به بازار بورس آماده کنید و داشتن چه شرایطی برای ورود به دنیای بورس ضروری است، ابتدا دوره “آموزش بورس” و سپس  مقاله “گام نخست سرمایه گذاری موفق در بورس – خودشناسی” را با دقت مطالعه کنید و دستورالعمل آن را اجرا کنید.

همین‌طور اگر احساس می‌کنید سرمایه شما برای ورود به بازار بورس و سرمایه گذاری در سهام کم است، لطفاً مقاله “سرمایه گذاری در بورس با ماهی ۱۰۰ هزار تومان برای ۲۰ سال” را بخوانید. مطمئن باشید عملکرد بلندمدت شما بسیار بهتر از کسانی خواهد بود که در یک مرحله مبلغ بسیار بیشتری از شما در سهام سرمایه گذاری می‌کنند. چراکه شما به‌مرور و به‌دوراز هیجان، طبق یک برنامه مشخص ماه‌به‌ماه اقدام به سرمایه گذاری می‌کنید و در فاصله بین دو سرمایه گذاری این فرصت را دارید که حسابی روی گزینه‌های خود وقت بگذارید و در موردشان تحقیق کنید.

اگر بتوانید هرماه مبلغ بیشتری نسبت به قبل پس انداز کنید هم اوضاعتان بهتر می‌شود. ما در مقاله “راه های پس انداز پول” به شما نشان می‌دهیم چطور در ماه بتوانید تا ۸۲۰ هزار تومان بیشتر از میزان فعلی، پس انداز کنید.

لطفاً‍ اگر این مطلب آموزشی برای شما مفید بود، لینک این آموزش را برای دوستان خود بفرستید.

منبع:  مدیرمالی

2 در مورد “حداقل سرمایه برای ورود به بازار بورس چقدر است؟”

  1. سلام و خسته نباشید…
    شروع به خواندن مقاله های مفید و جامع شما که علاوه بر بورس بلکه ذر حیطه زندگی هم هستند رو میخونم.
    واقعا باید تشکر کرد نه به خاطر رایگان بودن،بلکه خسته شدن دست ها هنگام تایپ کردن این همه مطالب.

    پیروز و مانا باشید

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.