هزینه های سرمایه گذاری خود را پایین نگه دارید

نظارت بر هزینه های سرمایه گذاری یک گام حیاتی است که بسیاری از سرمایه گذاران آن را نادیده می‌گیرند. ساخت یک پرتفوی متنوع سازی شده می‌تواند به معنی خرید اوراق بهادار مختلف، ایجاد کارمزدهایی که ممکن است بسیار زیاد شوند و از بین رفتن سودتان باشد. سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترکی که به شکل فعال مدیریت می‌شوند می‌تواند هزینه های مدیریتی زیادی داشته باشد و به مدیران صندوق حتی برای داشتن عملکرد ضعیف‌تر از شاخص و هزینه گذاشتن روی دست شما، پاداش دهد. مدیران صندوق ها حتی اگر سود منفی اعلام کنند، بازهم حقوق می‌گیرند.

برای سرمایه گذارانی که نسبت به هزینه ها آگاه‌اند، صندوق هایی که در شاخص سرمایه گذاری می‌کنند یک جایگزین ارزان به حساب می‌آید. نیاز به اشاره نیست که سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری شما را از شر انتخاب اوراق بهادار منفرد نیز خلاص می‌کنند. صندوق های سرمایه گذاری در شاخص سبدهایی از اوراق بهادار مثل سهام یا اوراق مشارکت هستند که از یک شاخص معین، مثل شاخص کل تبعیت می‌کنند. شما می‌توانید صدها اوراق بهادار را با هزینه کم با خرید یک سهم از صندوق معامله کنید. همچنین، چون این صندوق ها به شکل منفعلانه‌ای مدیریت می‌شوند، هزینه های مدیریتی بسیار کمتری نسبت به سایر سرمایه گذاری های از نوع صندوق دارند.

مزایای صندوق های سرمایه گذاری چیست؟

صندوق های سرمایه گذاری نوعی متنوع سازی خودکار دارند که به نوع صندوق بستگی دارد. ممکن است ده‌ها یا صدها اوراق بهادار منفرد وجود داشته باشند که در صندوق موجود باشند.

صندوق های سرمایه گذاری که مدیریت فعالی ندارند، هزینه های عملیاتی کمتری در مقایسه با صندوق های سرمایه گذاری مشترک عادی دارند. صندوق ها معمولاً نقدشوندگی خوبی دارند و به آسانی خریدوفروش می‌شوند. قیمت گذاری آن‌ها شفاف است و قیمت هر واحد از صندوق معمولاً هر روز و به‌طور مکرر محاسبه و اعلام می‌شود…

آیا برای شروع سرمایه گذاری آماده‌اید؟

با دنبال کردن سه‌گام از نقشه راه مدیرمالی موارد زیر را داریم:

  • شما بر اساس یک بودجه مشخص زندگی می‌کند و قادرید تعیین کنید چه مقدار می‌توانید پس انداز و سرمایه گذاری نمایید.
  • شما راجع به اهداف مالی خود فکر می‌کنید، هم اهداف مالی بلندمدت و هم اهداف مالی کوتاه مدت.
  • شما اشتهای تحمل ریسک، افق زمانی سرمایه گذاری و داشتن یک استراتژی تخصیص دارایی متنوع سازی شده را در نظر می‌گیرید.

حالا زمان آن رسیده تا نقشه‌های خود را عملی کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم کار خود را با افتتاح حساب در تالار مجازی بورس ایران شروع کنید تا تجربه و سطح آسایش خود را افزایش دهید. از این حساب به رایگان و برای تمرین استراتژی های سرمایه گذاریتان تا هر زمان که دوست داشتید می‌توانید استفاده کنید. دانش سرمایه گذاری خود را با مقاله های آموزشی مدیرمالی بسازید و روز به روز بیشتر کنید. اگر آماده هستید تا قدم در مسیر مالی آینده خود بگذارید، به یک کارگزاری مراجعه کنید و با گرفتن کد بورسی و کد آنلاین به‌صورت جدی وارد دنیای بورس شوید.

ما در طول مسیر همواره همراه شما خواهیم بود.

(پایان درس پنجم و پایانی دوره آموزشی اصول سرمایه گذاری سه‌گام)

منبع:  مدیرمالی

اگر سؤال یا نظری  دارید لطفاً در بخش نظرات مطرح کنید. همین‌طور با اشتراک‌گذاری این مقاله در شبکه‌های اجتماعی شما هم در توسعه دانش مالی و سرمایه گذاری شریک شوید.

1 در مورد “هزینه های سرمایه گذاری خود را پایین نگه دارید”

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.