چگونه با خرید اختیار معاملات در بازارهای نزولی سود کنیم؟

یکی از دغدغه های همیشگی فعالان بازارهای مالی، ریزش و افت این بازارهاست و همه سرمایه گذاران بیم آن را دارند که ناگهان جهت بازار نزولی شود و رشد قیمتها متوقف شود. اگر این تغییر جهت با فشار فروش همراه شود، معمولا سرمایه گذاران بخش بزرگی از سود خود را از دست می دهند.

به همین دلیل نیازمند ابزاری هستند که به نوعی سود آنها در بازارهای مالی را بیمه کند. به علاوه در بازارهای مالی نظیر بازار بورس سرمایه گذاران فقط می توانند از رشد قیمت ها منتفع شوند و سود کسب کنند. اما معامله گران حرفه ای که به این بازار به چشم یک شغل و حرفه سودآور می نگرند، علاقه مندند از روند افتی قیمتها هم بازده مناسبی کسب کنند.

یکی از ابزارهای سودمند برای کسب بازده در بازارهای نزولی اختیار فروش است. در اختیار فروش، این امتیاز به شما داده میشود که بتوانید یک دارایی مالی در قیمتی مشخص در اینده به فروش برسانید. در قسمت دوم از پادکست گزارش آپشن که به تازگی در وب سایت مدیرمالی منتشر میشود، ما به این موضوع می پردازیم.

اگر علاقه مندید با این اختیار معاملات و استفاده از آنها در بازارهای نزولی بیشتر آشنا شوید، از شما دعوت میکنیم به قسمت از سری پادکست های گزارش آپشن گوش دهید.