تاریخچه ای کوتاه در مورد اطلاع رسانی در بورس

پیش از آنکه بخواهیم درباره بیانیه سهام صحبت کنیم، بگذارید تاریخچه‌ای خیلی کوتاه از سهام و اطلاع رسانی در بورس را برایتان تعریف کنیم.

بسیاری فکر می‌کنند اطلاعات مربوط به سهام که بر روی صفحات تلویزیون، بیلبوردهای الکترونیک و یا روزنامه‌ها ظاهر می‌شود، اختراعی مدرن و جدید است، اما حقیقت مطمئناً شما را شگفت‌زده می‌کند.

اطلاعات سهام برای اولین بار بر روی نواری نازک و کاغذی چاپ شد. اولین نوار اطلاعات سهام در سال ۱۸۷۰ به وجود آمد. در واقع اطلاعات سهام شرکت‌ها بر روی نوارهای باریک کاغذی از طریق خطوط تلگراف انتقال می‌یافت.

پیش از آن‌که اطلاعات سهام از طریق تلگراف منتقل شوند، سرمایه‌گذاران تنها از طریق دهان‌به‌دهان یا دست‌نوشته‌های خود شرکت ها می‌توانستند از قیمت سهام اطلاع یابند. با به وجود آمدن تلگراف سرعت انتقال اطلاعات سهام بسیار بیشتر شد.

باور کنید یا نه از این روش تا سال ۱۹۶۰ میلادی استفاده می‌شد! سرانجام در آن سال، اطلاعات سهام توسط بازارهای بورس به‌صورت آنلاین درآمدند. امروزه اطلاعات سهام به شکل لحظه‌ای ارائه می‌شوند و اطلاع رسانی در بورس تحول عظیمی پیدا کرده است.

حالا وقت آن فرا رسیده که اطلاعات جدول را با هم بررسی کنیم و ببینیم هرکدام از این اعداد و اصطلاحات چه پیغامی را می‌رساند. در درس بعدی شروع به کار خواهیم کرد.

(پایان درس دوم دوره آموزشی آشنایی با اطلاعات نمادها)

منبع:  مدیرمالی

اگر سؤال یا نظری دارید لطفاً در بخش نظرات مطرح کنید. همین‌طور با اشتراک‌گذاری این مقاله در شبکه‌های اجتماعی شما هم در توسعه دانش مالی و سرمایه گذاری شریک شوید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.