آموزش سرمایه گذاری در بورس را از کجا شروع کنم؟

نخستین گام برای آموزش سرمایه گذاری در بورس شناخت بازار بورس است. شما برای آموزش بورس و روشهای سرمایه گذاری در این بازار نخست باید با ساز و کار و قوانین آن آشنا شوید. درست مانند زمانی که بخواهید یک بازی گروهی مثل اسم-فامیل، مافیا یا حتی پینت بال را با جمعی از دوستانتان تجربه کنید،

اگر این بازی ها را بلد نباشید یک نفر باید آن را به شما یاد دهد و قوانینش را به شما توضیح دهد. دنیای سرمایه گذاری در بورس هم درست مثل همین بازی هاست با این تفاوت که میلیونها نفر در این بازی مشارکت دارند و بسیاری از این مشارکت کنندگان نیز بازار بورس را به خوبی نمیشناسند.

اینجاست که آموزش بورس و همینطور آموزش سرمایه گذاری حائز اهمیت می شود. به همین منظور ما یک ویدیو آموزشی کوتاه برای معرفی این بازار برای شما آماده کرده ایم.

چطور میتوانم با بازار بورس بیشتر آشنا شوم؟

چندین سال پیش افراد برای آشنایی با این بازار به ساختمان اصلی بورس در خیابان حافظ مراجعه می کردند و با افرادی که هر روز در تالارشیشه ای بورس حضور داشتند، گفتگو میکردند و چیزهایی یاد می گرفتند. اما با گسترش اینترنت نیاز به حضور فیزیکی در ساختمان بورس تا حد زیادی از بین رفته است. به همین منظور ما به شما پیشنهاد میکنیم دوره آموزشی ورود به دنیای بورس را مطالعه کنید. برای مطالعه این دوره آموزشی روی تصویر زیر کلیک کنید. (این دوره آموزشی رایگان است)

دوره آموزشی ورود به دنیای بورس

اما… سهام چیست؟

برای آشنایی با سهام ابتدا ویدیو آموزشی زیر را مشاهده کنید:

احتمالاً پاسخ سوال خود را دریافت کرده اید و حالا می دانید سهام چیست و به چه دردی می خورد. اما بهتر است برای آشنایی بیشتر و یافتن پاسخ بقیه سوالات خود مثل:

  • چرا شرکت‌ها سهام خود به سرمایه گذاران می‌فروشند؟
  • چگونه سرمایه گذاران از خریدن سهام شرکت‌ها سود می‌برند؟
  • سرمایه گذاری در بورس چه مزیتی نسبت به سایر انواع سرمایه گذاری دارد؟
  • و…

یکی دیگر از دوره های آموزشی مدیرمالی را بخوانید. دوره آموزشی سهام چیست پاسخ بسیاری از سوالات شما در مورد سهام را می دهد. (این دوره آموزشی رایگان است)

دوره آموزشی آشنایی با سهام

من به قوانین بازار بورس و سهام آشنا شدم. حالا برای شروع آموزش سرمایه گذاری در بورس چه کار کنم؟

ما در مدیرمالی به شما پیشنهاد می کنیم برای آموزش بورس و همینطور یادگیری سرمایه گذاری در بورس مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید و منابع بسیار ارزشمندی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، به طور کامل مطالعه کنید. این آموزشها، حاوی نکات مهمی هستند که توجه شما به این نکات و به کارگیری آنها در روند آموزش بورس، موفقیت یا شکست شما را در این بازار تعیین می کند.

گام اول: اول خودت را بشناس بعد به سراغ سرمایه گذاری در بورس برو

فردی ۵۵ ساله و در آستانه بازنشستگی هستید یا جوانی ۲۲ ساله و جویای کار؟ بازار بورس با همه یکسان رفتار نمیکند! مقاله آموزشی “گام نخست برای سرمایه گذاری موفق در بورس” را بخوانید تا بیشتر به این موضوع آشنا شوید.

گام دوم: هدفت از سرمایه گذاری را مشخص کن و بعد وارد بازار بورس شو

بازار بورس مملو از پیشنهادهایی است که هر لحظه شما را وسوسه میکند تا سرمایه خود را در اختیار آنان قرار دهید. آیا باید به همه ای پیشنهادها پاسخ مثبت بدهید؟ در آموزش “سرمایه گذاری یا سفته بازی، شما چکار می کنید؟” یاد میگیرد که به این پیشنهادها متناسب با هدف خود از سرمایه گذاری پاسخ مثبت یا منفی دهید.

گام سوم:‌مراقب باش و فریب تحلیلگران قلابی را نخور!

پیش‌بینی دقیق روند قیمت‌ها در بورس غیرممکن است. در آموزش “اهداف سرمایه گذاری ، بلند مدت یا کوتاه مدت؟” یاد میگیرید که هیچ‌وقت با هدف دستیابی به ثروت یک‌شبه وارد بورس نشوید. اهداف سرمایه گذاری خود را بشناسید و متناسب با آن ها تصمیم بگیرید.

گام چهارم: انواع ریسک‌ هایی را که سرمایه گذاری ات را تهدید می کند، بشناس

سرمایه گذاری در بورس با پس انداز در بانک فرق دارد و هیچکس تضمین نمیکند که حتما سود میکنید. در آموزش “انواع ریسک در بازار بورس کدامند؟” با هفت نوع ریسکی که سرمایه گذاران در بورس باید از آن دوری کنند، آشنا می شوید.

گام پنجم: همه تخم مرغ هایت را در یک سبد نگذار

اینکه همه سرمایه خود را در بورس و آن هم در یک شرکت سرمایه گذاری کنید، سرمایه گذاری شما را تبدیل به یک قمار می کند. در آموزش “تنوع بخشی سبد سهام، از حرف تا عمل” سه نکته به شما آموزش میدهیم که به کارگیری آنها تا حد زیادی ریسک سرمایه گذاری‌تان را کاهش میدهد.

گام ششم: اگر هنوز آمادگی خریدوفروش سهام را نداری، در صندوق ها سرمایه گذاری کن

صندوقها در طیف گسترده ای از اوراق بهادار سرمایه گذاری می کنند و معمولاً توسط تحلیلگران و مدیران حرفه ای مدیریت می شوند. بنابراین اگر هنوز در آموزش بورس دانش کافی پیدا نکرده اید، با سرمایه گذاری در صندوقها کار خود را شروع کنید. در آموزش”چرا باید در صندوق های سرمایه گذاری مشترک سرمایه‌ گذاری کنید؟” شما را با مزایا و معایب صندوق های سرمایه گذاری آشنا می کنیم.

گام هفتم: اطلاعات خود را از منابع معتبر بگیر، نه شبکه های اجتماعی!

بازنده های دنیای بورس اطلاعات خود را از تلگرام می گیرند، اما افراد موفق از منابع معتبر. در آموزش “سرمایه گذاران حرفه ای اطلاعات خود را از کجا به دست می‌آورند؟” هشت وب‌سایتی که باید به آن‌ها مراجعه کنید، به شما معرفی میکنیم.

گام هشتم: یا اقتصاد را یاد بگیر یا برای همیشه با بورس خداحافظی کن

اقتصاد و اتفاقاتی که در آن می افتد رابطه تنگاتنگی با بازار بورس دارد و فهم اقتصاد یکی از گامهای مهم در آموزش بورس است. به این منظور پیشنهاد میکنیم آموزش “یا اقتصاد را بفهمید یا برای همیشه با بورس خداحافظی کنید” را بخوانید.

گام نهم: تحلیل اطلاعات سهام مهمترین ابزارت است. آن را یاد بگیر

تحلیل اطلاعات شرکتها مهمترین ابزاری است که به شما برای موفقیت در بازار بورس کمک می کند و شما به حداقل دانشی برای درک و تحلیل اطلاعات نیاز دارید. در آموزش “تحلیل اطلاعات سهام در بورس تهران” مختصر توضیحاتی در این باره به شما می دهیم. اما باید زمان بیشتری را برای این بخش بگذارید.

گام دهم: شرکت کارگزاری خود را عاقلانه انتخاب کن

کارگزاری خوب میتواند به شما کمک کند تا آسوده تر خرید و فروش کنید. در آموزش “کارگزاری بورس چیست و کارگزارتان چه کمکی به شما می‌کند؟” معیارهایی را معرفی میکنیم که برای انتخاب یک کارگزاری بورس باید در نظر بگیرید.

گام یازدهم: تحلیل تکنیکال همه چیز نیست. از آن در کنار تحلیل بنیادی استفاده کن

برخی سهامداران بدون توجه به اطلاعات بنیادی سهام صرفاً با استفاده از تحلیل تکنیکال اقدام به خرید و فروش سهام می کنند. آموزش “تحلیل تکنیکال چه اطلاعاتی به شما می‌دهد؟” به شما می آموزد که تفاوت‌ها را کنار بگذارید و از هر دو نوع تحلیل در کنار هم استفاده کنید.

گام دوازدهم: حیله گران دنیای سرمایه گذاری را بشناس

افراد بسیاری هستند که با ارائه اطلاعات غلط و شایعات در بازار قصد دارند بازار را آلوده کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند. در آموزش “حیله‌ گران دنیای سرمایه گذاری را بشناسید!” با ترفندهای حیله گران آشنا می کنیم.

گام سیزدهم: همیشه و به صورت مستمر مبلغی را برای سرمایه گذاری کنار بگذارید

ماهیانه مبلغی را برای سرمایه گذاری کنار بگذارید. فراموش نکنید که سرمایه گذاری مستمر و ماهیانه میتواند در بلندمدت سود بسیار زیادی را عاید شما کند. اگر نمیدانید چطور آموزش “سرمایه گذاری در بورس با ماهی ۱۰۰ هزار تومان برای ۲۰ سال” بخوانید.

بعد از خواندن و درک این آموزشها، آیا آموزش سرمایه گذاری در بورس برای من تمام می شود؟

مطمئن باشید که پیام این آموزشها را به طور کامل دریافت کرده اید. حالا شما مقدمات لازم برای آموزش بورس را پشت سر گذاشته اید و آماده سرمایه گذاری در بورس هستید. اما کار شما تمام نشده است. ما دوره ها و آموزشهای بسیاری را در وب سایت مدیرمالی تهیه کرده ایم که مباحث پیچیده تر را توضیح می دهد و آموزش های بیشتری را ارائه می کند. کافیست روی دوره ها و مقالات آموزشی مدیرمالی در منو سایت کلیک کنید.

نکات پایانی مدیرمالی در ارتباط با آموزش بورس و روشهای سرمایه گذاری در بورس

امیدواریم در توضیحات مربوط به آموزش بورس توانسته باشیم تا حدی در شناخت مفاهیم اولیه بازار بورس و نحوه سرمایه گذاری به شما کمک کرده باشیم. بگذارید در پایان ده درس مهم سرمایه گذاری در بورس را با شما مرور کنیم:

  1. معادله ریسک و بازده توازنی است بین علاقه به حداقل رساندن ریسک و کسب بیشترین بازده ممکن.
  2. ریسک بالاتر برابر با احتمال بازده بیشتر است، اما به‌هیچ‌عنوان بازده بالاتر را تضمین نمی‌کند.
  3. متنوع سازی، ریسک پرتفوی شما را کاهش می‌دهد.
  4. میانگین هزینه ثابت مستمر در سرمایه گذاری تکنیکی است که با استفاده از آن، بدون توجه به قیمت سهم، یک میزان ثابت در یک برنامه منظم هفتگی یا ماهیانه یا هر بازه زمانی دیگر سرمایه گذاری می‌شود.
  5. تخصیص دارایی، دارایی ها را بین بخش‌های اصلی تقسیم می‌کند تا تنوع بخشی و توازن ریسک به شکل بهینه‌ای انجام شود.
  6. نظریه گشت تصادفی می‌گوید که سهام یک مسیر تصادفی و غیرقابل‌پیش‌بینی را طی می‌کند.
  7. فرضیه بازار کارا بر این باور است که غیرممکن است بتوان بازار را شکست داد چرا که قیمت ها همه اطلاعات مربوط را منعکس می‌کنند؛ اما توجه داشته باشید که کارایی بازارها نیز در طیفی بین کارایی ضعیف و کارایی قوی قرار دارد.
  8. مفهوم پرتفوی بهینه تلاش می‌کند که نشان دهد چگونه سرمایه گذاران معقول بازده خود را متناسب با سطح ریسکی حداکثر می‌کنند که آن سطح ریسک پذیری برایشان قابل قبول است.
  9. مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای رابطه بین ریسک و بازده مورد انتظار را توصیف نموده و به‌عنوان الگویی برای قیمت گذاری اوراق بهادار پرمخاطره عمل می‌کند.
  10. در سرمایه گذاری فقط این دروس مهم نیستند. دروس مهم دیگری هم وجود دارند که باید بیاموزید.

پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه منابع آموزشی معرفی شده در بالا، دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم سرمایه گذاری را نیز مطالعه کنید. در این دوره آموزشی رایگان، شما را با مفاهیم سرمایه گذاری متعددی آشنا کنیم که شاید در هیچ کجای دیگر نتوانید این مفاهیم را یکجا و خلاصه بیاموزید.

دوره آموزشی ملزومات و مفاهیم سرمایه گذاری

2 در مورد “آموزش بورس | آموزش سرمایه گذاری برای ورود به بازار بورس”

  1. سایت خوبی هست اولین باره همیچین سایتی را میبینم که تقریبا تمام اطلاعات پایه بور س رابه صورت یکجا بیان کرده.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.