اطلاعات شرکت ها و نمادها به ما چه می‌گویند؟

زمانی که از شما خواسته می‌شود، اطلاعاتی در مورد یک سهم بدهید، احتمالاً اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، قیمت است. این موضوع کاملاً درست است که اطلاعات شرکت ها و اطلاعات سهام شامل اطلاعاتی درباره قیمت نیز می‌شود، اما اطلاعات بسیار مفید دیگری نیز در دل هر سهم وجود دارد که لازم است شما با آن‌ها آشنا شوید. آیا پیش از شروع می‌توانید چند مورد را نام ببرید؟!

فرقی ندارد که صفحه مربوط به بورس روزنامه‌های اقتصادی را بخوانید یا وب‌سایت مالی‌ که به آن علاقه دارید. اطلاعات ارائه‌شده از سهام معمولاً به شکل یکسانی ارائه می‌شود. بسیاری از این اطلاعات ممکن است گیج‌کننده و حاوی اصطلاحات سخت به نظر برسند؛ اما زمانی که برای اولین بار بفهمید جریان از چه قرار است، دنیایی از مطالعه و تحقیق به روی شما باز می‌شود.

خیلی خب… بگذارید وارد بازی شویم! اطلاعاتی که در ادامه می‌بینید اطلاعات مربوط به سهام یکی از شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران است که در وب‌سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران آورده شده است:

http://www.tsetmc.com/

وقتی آماده ورود به بازار سرمایه می‌شوید، مراجعه به این وب‌سایت جزو کارهای ضروری شما می‌شود و هرروز چندین بار به این وب‌سایت رجوع خواهید کرد. چراکه در سایت tsetmc شما به اطلاعات شرکت‌ها و نمادها، همین‌طور گزارش‌ها و اخبار شرکت‌ها دسترسی دارید و تمام اطلاعات شرکت‌ها و نمادها ، صنایع و بازار را در آن خواهید یافت.

بیایید به سهم خود برگردیم.

اطلاعات شرکت ها و نمادها به ما چه می‌گویند؟

ما از این اطلاعات به‌عنوان‌ مثال در طول دوره آموزشی  آشنایی با اطلاعات نمادها استفاده کرده و تمامی این عبارت‌ها و اعداد را برای شما تشریح می‌کنیم. به‌زودی شما می‌توانید اطلاعات هر سهمی را که دلتان خواست به‌تنهایی بخوانید، با این تفاوت که این بار همه این اطلاعات را خواهید فهمید …

(پایان درس اول دوره آموزشی آشنایی با اطلاعات نمادها)

منبع:  مدیرمالی

اگر سؤال یا نظری دارید لطفاً در بخش نظرات مطرح کنید. همین‌طور با اشتراک‌گذاری این مقاله در شبکه‌های اجتماعی شما هم در توسعه دانش مالی و سرمایه گذاری شریک شوید.

1 در مورد “اطلاعات شرکت ها و نمادها به ما چه می‌گویند؟”

  1. علی اصغر داودیان

    سلام
    ممنون از مطالب ولی مطالب کلی است اگه یکم به جزءیات بپردازید بهتر خواهد شد

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.