بازار اوارق مشتقه چیست و این بازار برای چه کسانی مناسب است؟

بازار اوراق مشتقه چیست و این بازار برای چه کسانی مناسب است؟

در نخستین اپیزود از مجموعه پادکست های آشنایی به اوراق مشتقه شما را با اوراق مشتقه آشنا میکنیم. در این قسمت نخست به سراغ این موضوع می رویم که اوراق مشتقه چیست؟

در بازارهای جهانی اوراق مشتقه چه جایگاهی دارند و آمار معاملات این اوراق را با آمار معاملات اختیار معاملات سهام در ایران مقایسه می کنیم.

سپس به سراغ معامله گران و اهداف آنها برای ورود به بازار اوراق مشتقه می رویم. میبینیم که چه افرادی با چه ویژگی ها و اهدافی وارد این بازار میشوند و چطور از منافعی که این بازار برای آنها ایجاد میکند بهره می گیرند.

در ادامه میبنیم ما به عنوان یک معامله گر یا نوسان گیر میتوانیم از فرصتهایی که این بازار برای ما ایجاد میکند استفاده کنیم و از آن کسب سود کنیم. همینطور میبنیم که چه کمبودها و مشکلات و محدودیتهایی همچنان بر سر راه معامله گران اوراق اختیار معاملات وجود دارد.

به مهمترین ویژگی های اوراق اختیار معاملات می پردازیم و میبنید که این اوراق چه تفاوتی با سهام و دارایی هایی که در بازارهای یک طرفه معامله میشوند دارند. دانستن این ویژگی ها به شما کمک میکند تا با چشمانی باز وارد چنین بازاری شوید و با شناخت کامل بازار، بازیگران آن و ویژگی های منحصر به فرد این بازار از منافع آن بهره مند شوید.

در پایان هم گزارشی کوتاه از معاملات اختیار خریدو فروش روی نماد فولاد در اختیار شما قرار می گیرد. تلاش داریم به صورت دوره ای در ادامه این پادکستها شما را با بازار مشتقه به طور کامل آشنا کنیم.

شما عزیزان میتوانید سوالات خود را در مورد این پادکست و بازار مشتقه در بخش کامنتها بپرسید یا از راههایی که در پادگست گفته شد با من تماس بگیرید. ما در پادکستهای بعدی به موضوعات کاربردی دیگر در مورد اوراق مشتقه و همینطور پاسخ پرسشهای شما می پردازیم.