هزینه های خود را کاهش دهید و بیشتر پس انداز کنید

در درس قبلی از شما خواستیم تا درآمدها و مخارج ماهیانه خود را لیست کنید. احتمالاً شما هم بعد از لیست کردن هزینه ها و درآمدهای ماهانه خود به این نتیجه رسیده اید که درآمدهایتان کم و هزینه هایتان زیاد است. پس باید فکری به حال آنها بکنید. (اگر نمیدانید ما در مورد چه صحبت می کنیم پس احتمالاً درس قبلی را نخوانده اید. پنج دقیقه فرصت دارید تا نگاهی به درس قبلی بیندازید. برای رفتن به درس قبی اینجا کلیک کنید. حالا به خودتان فرصت دهید تا هزینه ها و درآمدهای ماهیانه خود را با دقت حساب کنید. بهتر است ابتدا تکایف درس دوم را انجام دهید و بعد به سراغ این درس بیایید. اما این دو درس با هم همپوشانی ندارند.)

متاسفانه برای افزایش درآمد راه سریعی وجود ندارد. اما برای مدیریت هزینه ها می توانید از برخی روش های کاربردی به صورت اورژانسی استفاده کنید. یکی از این روش‌ها، روش پاکت نامه های پر از پول است. این روش را پدران ما در چندین سال پیش، زمانی که هنوز بانکداری مدرن شکل نگرفته بود ابداع کردند.

آنها هر ماه در صف می ایستادند، حقوق خود را دریافت میکردند و وقتی به خانه می رسیدند، کل حقوق خود را در ردیفهای مختلف تقسیم می کردند. یک ردیف برای اجاره خانه، ردیف دیگر قبوض پرداختی، ردیف سوم تا پنجم پول تو جیبی بچه ها و الی آخر…

ما در مقاله “روش پاکت‌نامه‌های پر از پول در حسابداری شخصی!” این روش را با ذکر نکات آموزشی بیشتر توضیح داده ایم و راه حلی هم ارائه کردیم که به جای پاکت نامه که قدیمی شده از کارتهای بانکی برای مدیریت مخارج خود استفاده کنید. حتماً این مقاله را بخوانید و اصول این روش را برای مدیریت مخارج به کار بگیرید.

اگر بخواهیم روش پاکت نامه های پر از پول را به طور خلاصه برایتان توضیح دهیم، میگوییم: هیچ موقع زیر بار هزینه ای که از قبل برای آن برنامه ریزی نکرده اید، نروید… به‌جز هزینه های ضروری غیرمنتظره مثل هزینه های بیمارستانی!

با کمی کنکاش در مورد مخارج خود، خواهید دید که بخش نسبتا بزرگی از مخارج، به آن دسته از خریدهایی اختصاص دارند که به صورت آنی و احساسی اتفاق افتاده اند. مثلاً هنگام عبور از کنار فروشگاه کفش، متوجه تخفیف ۵۰ درصدی فروشگاه شده اید و کفشی را خریده اید که تا مدتها بعد به آن هیچ نیازی نداشتید. یا گوشی موبایل خود را که به خوبی کار می کرد و با آن راحت بودید، به خاطر حرف دیگران کنار گذاشتید و مدل جدید بازار را خریدید.

این تصمیمات مالی اشتباه و خریدهای احساسی و شتابزده بنیه مالی شما تضعیف می کنند و شما را به لحاظ مالی تضعیف می کنند. در صورتیکه بتوانید در ماه صد هزار تومان از مخارج غیرضروری خود را حذف کنید و در عوض آن را در بورس سرمایه گذاری کنید یا بیمه عمر بخرید، با نرخ بازده سالیانه ۱۵ درصد و بعد از گذشت سی سال صاحب چیزی در حدود ۴۴۸ میلیون تومان خواهید بود. پولی که احتمالا در دوران بازنشستگی حسابی به درد شما می خورد.

ما در مقاله آموزشی “راههای پس انداز پول” ۱۰ نقطه ای که شما می توانید هزینه های خود را در آنجا کاهش داده یا حذف کنید به شما معرفی کردیم. در این مقاله فرد مورد مثال ما توانست در ماه مخارج خود را بیش از ۸۰۰ هزار تومان کاهش دهد…

احتمالاً شما هم میتوانید موارد بیشتری را به این لیست ۱۰ موردی ما اضافه کنید. خیلی مشتاقیم بدانیم شما از چه روش‌هایی برای مدیریت مخارج خود استفاده میکنید. روش خود را در بخش نظرات برای ما و سایر دوستان یادداشت کنید.

3 در مورد “راه هایی هوشمندانه برای افزایش پس انداز ماهیانه”

  1. من با مدیریت هزینه و نوشتن هزینه های خروجی باعث شد کلی پول اضافه کسب کنم…. و این پول را برای بیمه عمر پس انداز فرزندانم هزینه کنم.

  2. با عرض سلام و خسته نباشی خدمت شما عزیزان زحمتکش
    راستش من وقتی تازه سرکار میرفتم از خونه تا محل کارو هر روز با تاکسی میرفتم و این باعث میشد رفتو برگشت روزی ۷ هزار تومن کرایم باشه بعد که دیدم یه جورایی از خیلی چیزا باید بزنم و هزینه ایاب و ذهابم بشه اتوبوسو انتخاب کردم که عملا رفتو برگشت برام روزی ۳ تومن میشد این روش تا حدود خوبی هزینه رفتوآمدمو بصرفه کرد الانم با مترو رفتو آمد میکنم که عملا رفتوبرگشت روزی هزار تومن برام میفته …من از پول اضافه ای که بابت هزینه رفتوآمدم میدادم الان کلاس زبان میرم
    خیلی احساس رضایت میکنم از اینکه تونستم هزینه هامو درست مدیریت کنم

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.