وب سایت های بورسی  که سرمایه گذاران حرفه ای باید به آن‌ها مراجعه کند.

دانش و اطلاعات دو عامل حیاتی موفقیت در بازار بورس است و دو مزیت سرمایه گذاران حرفه ای است. سرمایه گذارانی که بدون دانش کافی و اطلاعات به‌روز وارد بازار بورس می‌شوند و خود را در سهام غرق می‌کنند، به‌زودی خواهند فهمید قبل از اینکه از ارتفاع ده متری درون استخر شیرجه بزنند، باید عمق استخر را بررسی کنند، وگرنه بعد از برخورد با کف بتونی استخر متوجه خواهند شد که عمق استخر یک متر بوده است! درنتیجه این شتاب و عجله آن‌ها برای از دست ندادن فرصت‌های سرمایه گذاری طلایی، به‌جای سود برای آن‌ها ضررهای فراوان به همراه خواهد داشت. در اینجا ما وب سایت های بورسی که تاحدی این دانش و اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند به شما معرفی خواهیم کرد.

نکته‌ای که لازم است دراین‌باره بدانید این است که فرصت‌های سرمایه گذاری خوب همیشه وجود دارند و به مطلوب بودن وضعیت اقتصاد و بازار و رونق آن‌ها مربوط نمی‌شود. هیچ مفهومی تحت عنوان “دوران طلایی” در بورس وجود ندارد. بنابراین از اینکه یک فرصت را از دست دادید، ناراحت نباشید. ابتدا دانش خود را بیشتر کنید سپس سرمایه گذاری را آغاز کنید. وگرنه همیشه از فرصت‌های ازدست‌رفته پشیمان خواهید بود.

بهترین رویکرد برای سرمایه گذاری در سهام ، به دست آوردن دانش سرمایه گذاری و کسب اطلاعات باکیفیت در مورد سهام است. با این کار فرصت‌های طلایی سرمایه‌گذاری را برای خودتان خواهید ساخت. قبل از خرید سهام ، شما باید مطمئن باشید که شرکت موردنظر شما شرایط زیر را دارا است:

  1. به لحاظ مالی، در شرایط خوبی قرار دارد و از استحکام مالی برخوردار است.
  2. برای محصولات و خدماتی که تولید می‌کند بازار تقاضای خوبی وجود دارد.
  3. در صنعت خوبی فعالیت دارد و همین‌طور شرایط عمومی اقتصاد هم مساعد است.

حالا شما از کجا شروع کنید و چطور سه مورد بالا را موردبررسی قرار دهید؟ ما به شما خواهیم گفت. لطفاً به خواندن این مقاله ادامه دهید تا شما را با مهمترین وب سایت های بورسی آشنا کنیم.

قبل از اینکه شما در سهام سرمایه گذاری کنید، باید به‌طور کامل با مقدمات سرمایه گذاری در بورس آشنا شوید. فرض کنید قنادی محله شما، یک کیک پنج کیلویی پخته و آن را صد هزار تومان قیمت گذاشته است و صاحب قنادی اعلام کرده که آن را به‌صورت کلی می‌فروشد. شما شدیداً وسوسه شده‌اید که برشی از کیک را بخورید، از طرفی کل پولی که در جیب شما است ۵۰۰۰ تومان است. حالا چه‌کار می‌توانید بکنید؟ یک‌راهش این است که از خوردن کیک صرف‌نظر کنید. راه دیگر این می‌تواند باشد که چندین نفر دیگر مثل خودتان را پیدا کنید و هر نفر به‌اندازه پولی که می‌گذارد، در کیک سهیم شود. هر برش را ۵۰۰۰ تومان قیمت بگذارید و شما یک برش از بیست برش و کسی که ۱۰۰۰۰ تومان می‌گذارد، دو برش را صاحب شود.

سرمایه گذاری در بورس هم همین‌طور است. شما به‌تنهایی قادر نیستید کل شرکت را بخرید. لذا شرکت به قطعات کوچکی به نام سهم تقسیم می‌شود و شما با خرید هر تعداد سهام به همان نسبت مالک بخشی از شرکت می‌شوید. سرمایه گذاری در سهام ممکن است از دو راه به شما سود دهد، یکی افزایش قیمت سهام و دیگری سودهای سالیانه شرکت که بین سهامداران پرداخت می‌شود.

ما مقالات و دوره‌های آموزشی متعددی را برای شما در مدیرمالی فراهم دیده‌ایم تا با آگاهی وارد بازار بورس شوید. بااین‌حال بزرگ‌ترین مدرسه سرمایه گذاری، خود بازار بورس و سهام است و شما با ورود به آن آموزش‌های زیادی خواهید دید. بازار بورس، محلی برای خریدوفروش سهام است. بورس اوراق بهادار تهران به‌عنوان مهم‌ترین بازار سرمایه کشور، سازوکاری را فراهم کرده تا خریداران و فروشندگان بتوانند به‌سادگی سهام جدید بخرند یا سهام قبلی خود را بفروشند. شرکت‌ها هم می‌توانند با عرضه سهام خود در بورس، به منابع مالی بزرگی دست پیدا کنند و مسیر رشد و توسعه خود را هموار کنند. سرمایه‌گذاران به ازای هر خریدوفروشی در بازار مبلغی را به‌عنوان کارمزد پرداخت می‌کنند.

سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه شرکت‌های تابعه، متشکل از چندین وب‌سایت اطلاع‌رسانی هستند که شما می‌توانید اطلاعات بسیاری را از طریق آن‌ها به دست آورید. در ادامه مهم‌ترین و اصلی‌ترین وب سایت های بورسی معتبر را به شما معرفی می‌کنیم

وب سایت های بورسی معتبر:

۱- وب‌سایت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران (سئو):

http://www.seo.ir/

هر سرمایه‌گذاری باید این وب‌سایت را بشناسد. چراکه معتبرترین وب سایت در حوزه بورس و سهام است و اطلاعات رسمی و تأییدشده در این وب‌سایت قرار می‌گیرد. شما می‌توانید در این وب‌سایت با مقدمات سرمایه‌گذاری تا حدودی آشنا شوید، اخبار بازار را بخوانید، با قوانین و مقررات آشنا شوید، به برخی آمارهای تأییدشده روزانه، ماهیانه و سالانه بازار و شرکت‌ها دسترسی پیدا کنید و از طریق این وب‌سایت به سایر وب‌سایت‌ها و شرکت‌های تابعه مراجعه کنید

۲- پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ایران (سنا):

http://www.sena.ir/

در این وب‌سایت نیز جدیدترین خبرهای حوزه بازار سرمایه منتشر می‌شود. همچنین می‌توانید خبرهای یک بخش از بازار سرمایه برای مثال بورس اوراق بهادار یا فرابورس را دنبال کنید. پربیننده‌ترین خبرها را بخوانید و در بخش پیوندهای وب‌سایت، با برخی سایت‌های دیگر آشنا شوید.

۳- وب سایت آموزشی مدیرمالی:

در این وب‌سایت آموزشهای متعددی برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در بورس و همینطور مباحثی چون حسابداری شخصی وجود دارد. دانشنامه مالی و سرمایه گذاری وب سایت مدیرمالی، بسیاری از اصطلاحات و واژه های تخصصی مالی را به زبانی ساده و قابل فهم و بعضاً همراه با مثال توضیح داده است و سرمایه گذارانی که علاقه مند به درک مفاهیم پایه ای و آموزشهای کاربردی هستند، می توانند از این وب سایت استفاده کنند.

۴- وب‌سایت بورس اوراق بهادار تهران:

http://new.tse.ir/

در این وب‌سایت نیز شما می‌توانید اطلاعات مربوط به بازار و اخبار و اطلاعیه شرکت‌ها را به دست آورید. در بخش محصولات وب‌سایت می‌توانید اطلاعاتی در مورد انواع ابزارهای مالی نظیر سهام و اوراق مشارکت کسب کنید. در بخش پذیرش با شرکت‌ها و قوانین مربوط به پذیرش و همین‌طور دسته‌بندی صنایع آشنا شوید. همین‌طور از آموزش‌های تهیه‌شده استفاده کنید.

۵- شرکت مدیریت فناوری بورس تهران:

http://www.tsetmc.com/

وقتی آماده ورود به بازار سرمایه می‌شوید، مراجعه به این وب‌سایت جزو کارهای ضروری شما می‌شود و هرروز چندین بار به این وب‌سایت رجوع خواهید کرد. چراکه در سایت tsetmc شما به اطلاعات شرکت‌ها و نمادها، همین‌طور گزارش‌ها و اخبار شرکت‌ها دسترسی دارید و تمام اطلاعات شرکت‌ها و صنایع و بازار را در آن خواهید یافت.

۶- شبکه کدال، سیستم جامع اطلاع‌رسانی ناشران:

http://www.codal.ir/

شرکت‌ها موظف هستند هرگونه اخبار و اطلاعیه خود را سریعاً منتشر کنند. این اخبار و اطلاعیه‌ها در وب‌سایت کدال اطلاع‌رسانی می‌شود. شما می‌توانید جدیدترین اطلاعیه‌ها در مورد شرکت‌ها و نمادها را در این پایگاه مشاهده کنید. اطلاعاتی از قبیل سود شرکت، سود تقسیمی، تشکیل مجامع عمومی، گزارش‌ها حسابرس و غیره.

۷- مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران:

http://www.fipiran.com/

این وب‌سایت نیز اخبار و اطلاعات جدید را منتشر می‌کند. اما نقطه قوت آن، انتشار اطلاعات جامع در مورد صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و اگر شما قصد دارید در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنید حتماً به این وب‌سایت مراجعه کنید و در بخش صندوق‌ها با انواع صندوق‌ها در ایران، اطلاعات مالی آن‌ها، آدرس وب‌سایت و هر اطلاعاتی که برای مقایسه صندوق‌ها به آن نیاز دارید، دست پیدا کنید.

۸-تالار مجازی بورس ایران:

http://www.irvex.ir/

در این وب‌سایت شما می‌توانید تمرین سرمایه‌گذاری کنید. با سرمایه‌ای فرضی، سهام خریدوفروش کنید و دانسته‌های خود را بیازمایید. قبل از ورود به دنیای واقعی سرمایه‌گذاری در بورس حتماً مدتی در تالار مجازی بورس اقدام به خریدوفروش کنید تا با آمادگی بیشتری در سهام سرمایه‌گذاری کنید.

در این مقاله سعی کردیم به شما بگوییم که برای شروع سرمایه‌گذاری باید چه اطلاعاتی را جمع‌آوری کنید و جمع‌آوری اطلاعات را از کجا شروع کنید.

اگر علاقه‌مندید دراین‌باره بیشتر بدانید بد نیست سری هم به دوره های آموزشی ورود به بازار سرمایه و آموزش بورس بزنید. در این دوره آموزشی ما نحوه استفاده از تالار مجازی بورس ایران را آموزش داده‌ایم. همچنین نشان داده‌ایم که چگونه اطلاعات موردنیاز خود را از وب‌سایت tsetmc استخراج ‌کنید. مطالب این دوره آموزشی به شما کمک می‌کند تا شبیه به حرفه‌ای‌های بازار سرمایه باشید. منبع: وب سایت مدیرمالی – معرفی مهمترین وب سایت های بورسیاگر سؤال یا نظری درباره وب سایت های بورسی دارید لطفاً در بخش نظرات مطرح کنید. همین‌طور با اشتراک‌گذاری این مقاله در شبکه‌های اجتماعی شما هم در توسعه دانش مالی و سرمایه گذاری

“>سرمایه گذاری شریک شوید.

1 در مورد “سرمایه گذاران حرفه ای اطلاعات خود را از کجا به دست می‌آورند؟”

  1. اکثر سرمایه گذاران حرفه ای اطلاعات خودرا از طریق رانت بدست می آورند تکنیکال وبنیادی هیچکدام در بورس ایران کار آیی لازم را ندارد شرکت ها هم اطلاعات خودرا مخفی کرده فقط مدیران وسهامداران عمده از داخل شرکت خبر دارند

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.