از پیچیدگی بازار بورس نترسید و از بالا به آن بنگرید!

از پیچیدگی بازار بورس نترسید و از بالا به آن بنگریدخب… شما با شرکت در این دوره آموزشی قصد دارید، از پیچیدگی بازار بورس نترسید، وارد بازار بورس شوید و دراین‌باره آموزش ببینید… اما احتمالاً نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید. نگران نباشید… ما به شما خواهیم گفت.

صنعت مالی و مشخصاً بازار بورس، صنعتی به‌شدت پیچیده است. بازیگران بسیاری ازجمله سرمایه گذاران، معامله‌گران، کارگزاران، وام‌دهندگان، قرض‌گیرندگان، مشاوران، شرکت‌ها، بانک‌ها، سهم‌ها، بودجه افراد و شرکت‌ها، عرضه و تقاضا، نوسانات قیمت‌ها و بسیاری موارد دیگر در این حوزه فعال هستند. پیچیدگی این صنعت به‌قدری است که اگر از راه درست وارد آن نشوید، ممکن است برای شما به‌شدت گیج‌کننده باشد!

اما جای نگرانی نیست. شما با شرکت در این دوره آموزشی قادر خواهید بود از مسیر درست وارد این مارپیچ هزار راه شوید و بدون دردسر از آن خارج شوید. ازآنجایی‌که تمامی این عناصر و پیچیدگی‌ها جزئی از عناصر شکل‌دهنده «بازار سرمایه» هستند، با فهم دقیق «تصویر کلی‌ بازار سرمایه» قادر خواهید بود، از همه این پیچیدگی‌ها سر در بیاورید.

نکته مهم که باید توجه کنید این است که بازار سهام همچون موجودی زنده است و همواره در حال تغییر و تکامل است، بنابراین در برخی مواقع، باید تا حدی سرعت کار خود را کم کنیم و نگاهی نیز به درون این اجزا بیندازیم. این نکته همان موضوعی است که امروز ما را به اینجا رسانده است و در کنار هم قرار داده است.

خب… اگر آماده‌اید کمربندتان را محکم ببندید و همراه ما وارد دنیایی در دل خیابان حافظ شوید که به‌راحتی قابل‌فهم است، دنیایی که کله‌گنده‌های آن با پیچیده کردن مفاهیمش، نمی‌خواهند شما از آن سر دربیاورید.

(پایان درس اول دوره آموزشی ورود به بازار بورس)

منبع:  مدیرمالی

اگر سؤال یا نظری دارید لطفاً در بخش نظرات مطرح کنید. همینطور با اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی شما هم در توسعه دانش مالی و سرمایه گذاری شریک شوید.

1 در مورد “از پیچیدگی بازار بورس نترسید و از بالا به آن بنگرید!”

  1. حیدرعلی حیدری

    همانطوری که دیدیم و تا حد لازم درک کردیم برای مشاورین و اساتید عزیز خسته نباشید میگم مشخصا کوچه پس کوچه های تند تیزی در پیش رو است

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.