ده درس مهم سرمایه گذاری در بورس که باید از آنها اطلاع داشته باشید

امیدواریم در این دوره آموزشی توانسته باشیم تا حدی در شناخت مفاهیم و استراتژی های بازار سرمایه و نحوه سرمایه گذاری به شما کمک کرده باشیم. بگذارید آنچه در این آموزش فرا گرفتید را خلاصه کنیم. این‌ها ده درس مهم سرمایه گذاری در بورس هستند

درس مهم سرمایه گذاری اول: معادله ریسک و بازده توازنی است بین علاقه به حداقل رساندن ریسک و کسب بیشترین بازده ممکن.

درس دوم: ریسک بالاتر برابر با احتمال بازده بیشتر است، اما به‌هیچ‌عنوان بازده بالاتر را تضمین نمی‌کند.

درس سوم: متنوع سازی، ریسک پرتفوی شما را کاهش می‌دهد.

درس چهارم: میانگین هزینه ثابت مستمر در سرمایه گذاری تکنیکی است که با استفاده از آن، بدون توجه به قیمت سهم، یک میزان ثابت در یک برنامه منظم هفتگی یا ماهیانه یا هر بازه زمانی دیگر سرمایه گذاری می‌شود.

درس مهم سرمایه گذاری پنجم: تخصیص دارایی، دارایی ها را بین بخش‌های اصلی تقسیم می‌کند تا تنوع بخشی و توازن ریسک به شکل بهینه‌ای انجام شود.

درس ششم: نظریه گشت تصادفی می‌گوید که سهام یک مسیر تصادفی و غیرقابل‌پیش‌بینی را طی می‌کند.

درس هفتم: فرضیه بازار کارا (EMH) بر این باور است که غیرممکن است بتوان بازار را شکست داد چرا که قیمت ها همه اطلاعات مربوط را منعکس می‌کنند؛ اما توجه داشته باشید که کارایی بازارها نیز در طیفی بین کارایی ضعیف و کارایی قوی قرار دارد.

درس هشتم: مفهوم پرتفوی بهینه تلاش می‌کند که نشان دهد چگونه سرمایه گذاران معقول بازده خود را متناسب با سطح ریسکی حداکثر می‌کنند که آن سطح ریسک پذیری برایشان قابل قبول است.

درس نهم: مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای (CAPM) رابطه بین ریسک و بازده مورد انتظار را توصیف نموده و به‌عنوان الگویی برای قیمت گذاری اوراق بهادار پرمخاطره عمل می‌کند.

درس مهم سرمایه گذاری دهم: در سرمایه گذاری فقط این دروس مهم نیستند. دروس مهم دیگری هم وجود دارند که باید بیاموزید.

(پایان درس نهم و پایانی دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم مالی)

منبع:  مدیرمالی

اگر سؤال یا نظری دارید لطفاً در بخش نظرات مطرح کنید. همین‌طور با اشتراک‌گذاری این مقاله در شبکه‌های اجتماعی شما هم در توسعه دانش مالی و سرمایه گذاری شریک شوید.