خانه > فهم ترازنامه: چگونه ترازنامه یک شرکت را تحلیل کنیم؟
دوره آموزشی فهم ترازنامه

فهم ترازنامه: چگونه ترازنامه یک شرکت را تحلیل کنیم؟

فهم ترازنامه: چگونه ترازنامه یک شرکت را تحلیل کنیم؟

فهم ترازنامه یکی از مقدمات ضروری برای موفقیت در دنیای بورس و سرمایه گذاری است. شما قبل از هر اقدامی برای خرید سهام در بورس، باید به این توانایی دست پیدا کنید که ترازنامه شرکت را بخوانید، بفهمید و تحلیل کنید. در دوره آموزشی فهم ترازنامه ما شما را با مقدمات این امر مهم آشنا می‌کنیم.

در ابتدا به شما با زبانی ساده توضیح می دهیم که ترازنامه چیست و روابط حاکم بر اجزای ترازنامه را به شما توضیح می‌دهیم. همینطور اهمیت درک و فهم ترازنامه را نیز روشن می‌کنیم.

در ادامه با یک مثال واقعی از ترازنامه یکی از شرکتهای بورسی با اقلام موجود در ترازنامه آشنا می‌شوید و بدهی‌ها، دارایی ها و حقوق صاحبان سهام را به طور کامل درک می‌کنید.

در این دوره آموزشی شما با مباحث و نشانه هایی آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کند انتخاب بهتری کنید و آینده بهتری برای خود بسازید.

دوره آموزشی فهم ترازنامه

در ستون سمت راست می‌توانید گام های اساسی برای آشنایی با شاخص ها را ببینید و با کلیک روی هر عنوان، آموزش مربوط به آن را مطالعه کنید. همچنین اگر علاقه‌مندید بعد از به‌روزرسانی مطالب وب‌سایت، لینک مقاله‌های جدید برای شما ایمیل شود، کافی است در فرم عضویت در خبرنامه، آدرس ایمیل خود را وارد کنید یا در کانال تلگرام مدیرمالی عضو شوید.

گام‌های خودآموز فهم ترازنامه:

گام اول: ترازنامه چیست: گام ابتدایی برای تبدیل‌شدن به یک سرمایه گذار حرفه‌ای

گام دوم: چرا فهم ترازنامه شرکت برای همه سرمایه گذاران مهم است

گام سوم: دارایی های شرکت های بورسی را چگونه بشناسیم؟

گام چهارم: بدهی های شرکتهای سهامی را چطور ارزیابی کنیم؟

گام پنجم: چند نکته در رابطه با حقوق صاحبان سهام در ترازنامه شرکتهای سهامی

گام ششم و پایانی: استفاده از اهرم مالی در شرکت های بورسی با چه هدفی انجام می‌شود؟