در ادامه سایر دلایل سرمایه گذاری در سهام را با هم بررسی می‌کنیم

آیا آنچه که در درس قبلی گفتیم کافی نبود؟ در ادامه دلایل سرمایه گذاری در سهام دیگری به شما ارائه می‌کنیم.

  • ساده است: سرمایه گذاری در سهام ساده است. بازار مسکن نیز در طول زمان نشان داده است که می‌تواند سرمایه گذاری خوبی باشد، اما دلایلی وجود دارد که هرکسی نمی‌تواند وارد این بازار شود. اولین دلیل اینکه سرمایه گذاری در آن سخت است و دلیل دوم و اصلی نیز اینکه شما برای ورود به این بازار سرمایه زیادی احتیاج دارید. ما به شما نشان خواهیم داد که یافتن و خرید سهام تا چه حدی می‌تواند فرآیندی ساده شود.
  • ارزان است: هزینه خریدوفروش به نسبت سایر بازارها پایین‌تر است و با هزینه مشاوره حرفه‌ای نیز در این صنعت در حال کاهش است (دراین‌باره فکر کنید… حتی آموزشی که شما الآن در حال استفاده از آن هستید، در مقابل سودی که در این بازار وجود دارد، تقریباً رایگان است!).
  • هیچ میزان حداقلی برای سرمایه گذاری وجود ندارد: برخلاف سرمایه گذاری در بازار مسکن یا شرکت‌های خصوصی، هیچ حداقلی برای سرمایه گذاری در سهام وجود ندارد. این به معنای آن است که هرکسی با هر میزان سرمایه می‌تواند وارد این بازار شود.
  • شما می‌توانید از سهام برای دوران بازنشستگی استفاده کنید: شما می‌توانید از همین حالا برای دوره بازنشستگی خود برنامه‌ریزی کنید و در سهامی که پیش‌بینی می‌کنید در ده تا بیست سال آینده سود خوبی داشته باشد، سرمایه گذاری کنید. مطمئناً سود نقدی که از این شرکت‌ها دریافت خواهید کرد، پاسخگوی همه‌ی نیازهای شما در سال‌های بازنشستگی و سالمندی خواهد بود.
  • شما از مزایای مالیاتی بهره‌مند خواهید شد: نظام مالیاتی جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری در بورس استقبال می‌کند و جز ۰٫۵% از قیمت سهم هنگام فروش آن، هیچ‌گونه مالیاتی بر سرمایه گذاران این بازار وضع نمی‌کند.

با توجه به همه آنچه گفته شد، به نظر می‌رسد که هیچ راه بهتری برای رشد دارایی وجود ندارد مگر اینکه در بازار بورس سرمایه گذاری کنید.

(پایان درس چهارم دوره آموزشی آشنایی با سهام)

منبع:  مدیرمالی

اگر سؤال یا نظری دارید لطفاً در بخش نظرات مطرح کنید. همینطور با اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی شما هم در توسعه دانش مالی و سرمایه گذاری شریک شوید.

2 در مورد “دلایل قانع کننده دیگری برای سرمایه گذاری در سهام”

  1. سلام مجتبی عزیز
    کار ما خرید و فروش سهم و سرمایه گذاری در بورس نیست.
    اما شما میتوانید اطلاعات صندوق ها را از طریق لینک زیز به دست آورید:
    لینک صندوقهای سرمایه گذاری
    همینطور در زیر آموزشی را در مورد انتخاب صندوقهای سرمایه گذاری برای شما تهیه کرده ایم:
    چرا باید در صندوق های سرمایه گذاری مشترک سرمایه‌ گذاری کنید؟

    با ارزوی موفقیت برای شما

  2. با سلام
    شما کار خرید و فروش سهم و سرمایه گذاری در بورس هم انجام می دهید؟ و آیا صندوق کارگزاری معتبری می شناسید که معرفی کنید که بتوان در این صندوق ها با حدود یک میلیون عضو شد و سرمایه گذاری کرد
    ممنون؟

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.